Komercinis pasiūlymas – tai formalus pranešimas jūsų klientams apibūdinantis pagrindines su jūsų parduodamomis prekėmis ar paslaugomis susijusias detales.
Tinkamai pateiktas ir aiškiai aprašytas komercinis pasiūlymas šiais laikais turi kaip niekad didelę reikšmę.
Vis labiau augant e-komercijos mastams, darosi vis sudėtingiau išsiskirti iš kitų siekiant formuoti naudingas partnerystes savo verslui, na ir žinoma, generuoti pardavimus.
Galima sakyti, jog šiais laikais komercinis pasiūlymas yra kur kas daugiau nei paprastas pardavimo sąlygų aprašymas – tai yra ir viena iš priemonių kuri turi tinkamai reprezentuoti jūsų verslą.
Vis dėl to, paruošti patrauklų pasiūlymą nėra taip lengva kaip gali atrodyti. Čia svarbus ir formalus tonas, konkretumas dėstant savo sąlygas ir vizualinė pusė kuri inkorporuoja teisingą jūsų rinkos simboliką.
Šiandien, pakalbėsiu apie tai, kas mano nuomone yra svarbiausia ruošiant komercinį pasiūlymą bei tai kaip čia gali pasitarnauti kokybiškų logotipų kūrimas.
Kaip minėta, komercinis pasiūlymas šiais laikais yra kur kas daugiau nei pateiktos sąlygos jūsų klientams. Tai yra ir jūsų bendrovės reprezentacija kitai šaliai, būdas formuoti teigiamą jos įvaizdį.
Pagrindinės komercinio pasiūlymo ypatybės mano manymu yra:
Sekančioje dalyje galime apžvelgti tai, kas privalo būti jūsų pasiūlymo turinyje.
Verta paminėti, jog griežtos struktūros šiam dokumentui nėra. Tiesa, yra keletas pagrindinių dalykų paprastai sutinkamų komerciniuose pasiūlymuose.
Dokumento pradžioje paprastai yra pateikiama pagrindinė jūsų komercinio pasiūlymo informacija ir sąlygos.
Kaip minėjome prieš tai, klientas neturi nei noro, nei laiko gilintis į dokumentą kuris paruoštas netvarkingai ar neaiškiai, todėl viską kas svarbiausia dėrėtų išdėstyti pačioje pradžioje.
Sekančioje sekcijoje vertėtų aprašyti savo pasiūlymo pagrindinius bruožus. Kiekvieno verslo misija – savo prekėmis ar paslaugomis spręsti tam tikras kliento turimas problemas.
Čia reikėtų pateikti tikslius argumentus kaip jūsų siūloma produkcija padės tai padaryti ir kartu, aprašyti kodėl būtent jūsų komanda gali pasiūlyti geriau nei kiti rinkos žaidėjai.
Žinoma, venkite marketinginės kalbos ir tuščiažodžiavimo, kadangi tokiu būdu tikrai nepavyks nieko pasiekti.
Išdėsčius savo prekių ir paslaugų privalumus bei priežastis dėl ko kita šalis turėtų rinktis būtent jus, dokumente nurodykite ir savo pasiūlymo kainą.
Dauguma žmonių vertinti pasiūlymą pradeda būtent nuo kainos, todėl pasirūpinkite, jog ši vieta būtų aiškiai matoma.
Jeigu manote, jog tai padėtų jūsų situacijai, puiki idėja būtų suteikti klientui papildomos informacijos apie jūsų prekes ar paslaugas.
Dažnai tai būna techninės detalės apie projektą ar kita aktuali informacija – laikas per kiek atliksite darbus, per kiek laiko pristatysite prekes ir t.t.
Dar vienas itin svarbus dalykas ruošiant tinkamą komercinį pasiūlymą yra jūsų vartojamos kalbos taisyklingumas. Čia bus aktualu viskas nuo tinkamos skyrybos ir gramatikos iki teisingai užrašytų datų ir kitos jūsų kontaktinės informacijos.
Jeigu abejojate dėl dokumento kalbos taisyklingumo, vertėtų kreiptis į redaktorių. Dirbant su užsienio klientais, aktualios gali būti ir vertėjo paslaugos.
Laikausi nuomonės, jog grafinių simbolių reikšmė versle yra itin didelė.
Norint sutapatinti klientą su jūsų bendrove ir jos identitetu, vienas iš pagrindinių būdų tai padaryti yra jūsų firminis stilius arba kitaip – jūsų bendrovės vizualinių simbolių visuma naudojama įvairiuose kanaluose: reklamoje, dokumentuose ir panašiai.
Pagrindinis šio firminio vizualinio stiliaus elementas bus jūsų logotipas. Logotipo dėka jūsų siunčiama žinutė klientui gali tapti dar efektyvesnė jei savo dokumentus papuošite profesionaliu, patraukliu ir lengvai atpažįstamu logotipu.
Žinoma, norint sukurti tokias ypatybes turintį simbolį, svarbios bus ne tik techninės žinios, tačiau ir ilgametė patirtis bei domėjimąsis naujausiomis dizaino tendencijomis.
Su logotipais dirbu jau daugiau nei 10 metų todėl puikiai išmanau efektyvių, profesionaliai atrodančių logotipų ypatybes. Jei svarstote apie tokį simbolį sau – mano logotipų pavyzdžiai.
Pabaigai
Straipsnyje aptarėme komercinio pasiūlymo kertines dalis ir tai kokią reikšmę grafiniai simboliai gali turėti dokumentuose.
Norint tikėtis didžiausios sėkmės, svarbiausi dalykai bus paruošti tvarkingą, informatyvų, tačiau tuo pat metu lengvai suprantamą dokumentą, nepamirštant ir paskutinės ne ką mažiau svarbios jo dalies – tinkamos prezentacijos.